پاک کردن لکه قهوه و چای از روی لباس

قهوه و چایی دو نوشیدنی محبوب هستند که ما روزانه به مقدار زیادی از آن ها استفاده می کنیم. گاهی ممکن است با یک لغزش دست فنجان قهوه روی لباس ما بریزد و باعث ایجاد لک شود. برای رفع این لکه ها چیکار کنیم؟ در این مطلب با پاکیزه سازان همراه باشید تا با انواع روش ها برای از بین بردن لکه قهوه و چایی آشنایی پیدا کنید.

پاک کردن لکه با دستمال خیس

اگر لکه تازه است از آب سرد استفاده کنید تا از تثبیت لکه جلوگیری شود و به آرامی پارچه ای پنبه ای را روی لباس فشار دهید تا لکه به پارچه جذب شود توجه نمایید که کشیدن پارچه روی لکه باعث گسترش بیشتر لکه می شود از این کار اجتناب نمایید.

شستن لباس برای رفع لکه

لباس را پشت و رو کنید و از قسمت داخل لباس (پشت لکه) آب سرد را روی آن بریزید تا قهوه از الیاف لباس شسته شود چون ریختن آب از قسمت جلوی لکه می‌تواند آن را گسترده‌تر کند.

 

استفاده از مایع ظرفشویی

می توانید برای رفع لکه قهوه از مایع ظرف شویی استفاده کنید.کف حاصل از مایع ظرف شویی لکه قهوه را به سادگی پاک می کند و اثری از آن باقی نمی گذارد.

 

سرکه روشی موثر برای رفع لکه قهوه

سرکه خاصیت اسیدی دارد و در از بین بردن لکه ها از آب موثر تر است. همین خاصیت اسیدی بودن آن باعث از بین رفتن لکه قهوه روی لباس می شود. برای این کار لباس کفی شده خود را با سرکه آب کشی نمایید.

 

استفاده از لکه برها

این روزها لکه برهای قوی و متنوعی در بازار وجود دارند که در رفع لکه موثر هستند. یکی از این لکه برهای قوی لکه بر سپید است که به پودر اکسیژنه نیز معروف میباشد و با استفاده از آن می توانید به راحتی لکه قهوه و چای را از بین ببرید.

 

نابود کردن لکه قهوه با آبلیمو

آبلیمو یک لکه بر قوی لکه می باشد در استفاده از آن باید دقت نمایید: ابلیمو را روی لکه قهوه بریزید و منتظر باشید تا اثر کند سپس آبکشی نمایید. توجه کنید که قهوه حاوی شکر در واکنش به ابلیمو لکه جدیدی را ایجاد می کند پس اول لکه را با آب شسته سپس ازابلیمو برای رفع لکه استفاده نمایید.

 

جوش شیرین دشمن لکه قهوه

جوش شیرین لکه بری قوی و موثر که برای رفع انواع لکه ها کاربرد دارد. یک پارچه هیس را به جوش شیرین آغشته نماییدو سپس روی لباس بمالید.

 

استفاده از سفید تخم مرغ

سفید تخم مرغ را هم بزنید تا کف ایجاد شود و با آب گرم مخلوط کنید سپس با یک اسفنج روی محل لکه بمالید و آبکشی کنید.

محو لکه با نور آفتاب

اگر لکه قهوه ساده و کوچک باشد کافی است لباس را خیس کنید و زیر نور آفتاب قرار دهید تا اشعه آفتاب بکه را از بین ببرد.

در این مقاله با انواع روش های پاک کردن لکه قهوه آشنا شدید. شما برای پاک کردن لکه قهوه از کدام روش استفاده می کنید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *